piątek, 11 kwietnia 2014

Wycieczka ach wycieczka  , sporo planowania telefonów uzgodnień , potem wsiadamy do samochodu i nie wiadomo kiedy czas minął.Pogoda niestety była kapryśna i na początku wycieczki gdy spacerowaliśmy po ogrodach  było chłodno,ale  potem wyjrzało słoneczko.
Zaczęliśmy od zwiedzania Arkadii -(wieś w powiecie łowickim) gdzie mieści się ogród romantyczny w stylu angielskim założony przez Helenę Radziwiłowa zonę Michała Radziwiłła właściciela pobliskiego Nieborowa. Księżna rozpoczęła prace nad komponowaniem ogrodu w 1778 do i te prace kontynuowała aż do śmierci.










Nieborów to następne miejsce,które zwiedzaliśmy.
Nieborów to też wieś w powiecie łowickim,tutaj znajduje się pałac Radziwiłłów i okalający go ogród.,który wraz z Ogrodem Romantycznym Heleny Radziwiłłowej w Arkadii należy do utworzonego w 1945 roku Muzeum Nieborowa i Arkadii .





Ten platan posadzono w 1770 mógłby niejedno opowiedzieć.....




Bardzo lubię piece kaflowe zawsze robię zdjęcia








  To mebelek pani domu- nawet miałyśmy wspólne zainteresowania...

Manufaktura Majoliki



Lubię takie detale ten ozdabia szafę...

Po obiedzie,który zjedliśmy w restauracji Biała Dama  udaliśmy się do stolicy.
Obejrzeliśmy wystawę Kraft 2014 zrobiliśmy zakupy ,ale niestety mam mało zdjęć ,bo mój aparat w pewnym momencie odmówił współpracy.( dobrze ,że udało się to naprawić i mogłam pokazać w ty poście zdjęcia) 






 Podoba mi się ta kolekcja butów, bucików, pantofelków na  pewno w przyszłości ją wyhaftuję.



Taki zestaw do haftu nabyłam i mam zamiar przenieść go na torbę.


5 komentarzy:

  1. Uwielbiam Nieborów i Arkadię, jednak nigdy nie byłam wczesną wiosną.
    Ciekawe prace widziałaś ta Klimtowska mi się podoba.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękną miałaś wycieczkę, piec kaflowy cudny również je uwielbiam tak bardzo że w domu zamiast kominka postawiliśmy właśnie piec. Hafcik super , nadaje się wspaniale na wiosenno - letnią torebkę lub całoroczną na zakupy. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia,piękna wycieczka.. nie byłam nigdy w Nieborowie ,ale wygląda pięknie i bardzo zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe zdjęcia z udanej wycieczki. - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech lubię takie wycieczki :-)
    Lubię też piece kaflowe...
    Kiedyś tak grzali a teraz wszystko nudne kaloryfery :-)))

    OdpowiedzUsuń