czwartek, 14 grudnia 2017

Szybko mijają

chwile i dni,mam wrażenie , że czas pędzi do przodu i nie pyta mnie czy wszystko zdążę zrobić.Nie napisałam jeszcze o konkursie" Nowe szycie makatki" organizowanym przez Łódzki Dom Kultury i Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne w Łodzi. Był to projekt , który miał na celu przypomnienie wzornictwa i technik hafciarskich województwa łódzkiego, a w szczególności tej trochę zapomnianej twórczości ludowej czyli makatek . Mam wrażenie , że makatki królowały kiedyś w kuchniach naszych babć i były ozdobą ich domów. Myślę,że wiele z nas zachowało to w pamięci.Gospodynie chwytały igły i tworzyły nowe makatki z różnymi nieraz chwalącymi ich dom i zdolności kulinarne hasłami. Celem tego konkursu było też zachęcenie twórców do stworzenia nowych pomysłowych prac z nowymi aktualnymi sentencjami. Nowe makatki myślę, że też mogą być ozdobą naszych domów .

Byłam na otwarciu wystawy pokonkursowej i byłam mile zaskoczona,bo za moje makatki  dostałam wyróżnienie i teraz pokażę ten dyplom.






Moja kocica Mara


a to Lula
Moim zwierzakom chyba też podobają się nowe makatki.
Pozdrawiam wszystkich zaglądających do mnie. 

5 komentarzy:

  1. Gratuluję Lucy:) U Ciebie zawsze coś ciekawego się dzieje. Kolejne wystawy i konkursy. Zazdroszczę:) makatki bardzo dopracowane i wypracowane. Wasze zwierzątka są cudne!
    Makatki pamietam z dzieciństwa. Moja babcia miała (przez siebie haftowane) w kuchni. Pamiętam nawet hasło jednej z nich wiszącej przy wodzie. "Żywa woda zdrowia ci doda":)))
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje :-)
    Miło dostać wyróżnienie, tym bardzej ,że są ładne :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe makatki i zasłużona nagroda. Gratuluję. Też pamiętam makatki z dzieciństwa. Fajne zwierzaki w Twoim domu, więc nie dziwię się, że Cię zainspirowały. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję !!! Bardzo ładne te makatki ! Kiedyś kobiety wyszywały makatki do kuchni. Ja mam jeszcze kilka po mojej babci. Twoje zwierzaki - śliczne i widać, że są szczęśliwe. Kicia podobna do mojej ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje i jeszcze raz gratulacje :)
    Bardzo ciekawy pomysł na odnowienie idei makatki - w domu babci zawsze były. Białe z niebieskim haftem... Gdybym poszukała w mamy papierach to i wzory by się pewnie znalazły
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń