niedziela, 28 grudnia 2014

I już chwila po

świętach. Dzisiejszy dzień niedziela ( tak już po świętach ) minęła bardzo leniwie. Temperatura w domu miła i sympatyczna w kominku pięknie paliły się szczapy drewna, a na zewnątrz to już nie za bardzo fajnie , bo -9. Taka temperatura była u nas w południe, ale dzielnie poszliśmy na spacer i podziwialiśmy przystrojone okoliczne domy.
 Od rana odwiedzali nas mieszkańcy naszego ogrodu, w pewnych momentach było w ogrodzie gwarno i tłoczno. Mam dwa karmniki na drzewach, ale ostatnio przy tych wiatrach ziarno wywiewało na ziemię i teraz sypię ziarno i do karmników i na ziemię. Niestety nie wszystkich udało mi się rozpoznać, ale wiem, że była rodzinka kosów, sikorki, dzięcioł, sójki ,sroki i w pewnym momencie zamarłam ,bo pojawiła się taka mała myszka....i bałam się , że ją zadziobią, ale poczęstowała się i pobiegła do z góry upatrzonej norki i tyle ją widziałam.
A teraz moje obserwacje ogrodowe.











Pozdrawiam ciepło wszystkich zaglądających do mnie ( a za oknem u mnie -13)

6 komentarzy:

  1. U nas też stoją dwa karmniki.Goście mniej więcej ci sami. Do teraz ptaszory wpadały jakby towarzysko, ale gdy chwycił mróż i jest śnieg, stołują sie już "na poważnie".
    Fajnie jest patrzeć z okna na taką ptasią stołówkę. Pozdrawiamy poświątecznie i przedsylwestrowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny post Lucy, za oknem mróz, a u Ciebie tchnie ciepłem i radością...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet myszki korzystają z karmnika ?? :-)))
    U mnie -8 st C , starszne , bo nie lubię zimy...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia. U nas w tym roku oprócz sikorek jest dużo wróbelków. Też muszę zrobić zdjęcia . Jak piszę zaczął sypac śnieg , słońca brak . Wczoraj trochę porobiłam zdjęć ale dzisiaj chyba nic z tego. Pozdrawiam cieplutko jeszcze w starym 2014 roku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie zdjęcia ogrodów,u Ciebie magicznie:)) Ptaszki Cie odwiedziły,zawsze też je obserwowałam;)) I cenie ludzi,którzy stawiają karmniki:)) Ptaszki też potrzebują odrobinę czułości,pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zima swe uroki ma :), pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń