czwartek, 10 stycznia 2013

Haft geometryczny

Jesienią  moje prace z techniki haftu geometrycznego były  prezentowane na wystawie DMC. Wróciły jeszcze przed świętami do mnie, ale jakoś nie miałam pomysłu by je pokazać.
Haft geometryczny inaczej przewlekany, nie jest to nowa technika, od niedawna u nas przypomniany dzięki konkursowi zdobył trochę zwolenników. Wśród moich koleżanek haftujących, tylko kilka zainteresowała ta technika,może szkoda. Haftuje się szybko i jest fajny efekt. Pamiętam jak moja babcia ozdabiała ręczniki,  ściereczki, poduszki itp. a to było dawno.
Teraz wykonywałam te prace na odpowiednim materiale zupełnie innym niż tradycyjna Aida. Kupiłam tkaninę geometry /szerokości 170 cm/ i do tego specjalne nici perłówka DMC 115/5.
Materiał do tej techniki jest tak tkany, że przewlekamy nici tylko na wierzchu materiału, a pod spodem nie pokazuje się nić. Naprawdę szybko powstają prace. Ciekawa jestem czy jest też zróżnicowany materiał ?  tak jak np.Aida  "14" "16"itd. Ja spotkałam tylko jeden rodzaj materiału, tylko był wybór koloru biały i ecru.
Mniejsze hafty można by zastosować do ozdobienia drobniejszych rzeczy.
No to się rozpisałam, teraz w końcu pokażę moje prace:


                 

                                         Poszewka na poduszkę.



                                          Torebka  



                                     
                                          Woreczek dość duży na różne różności

9 komentarzy:

  1. Znam zupełnie inny haft geometryczny, który stosuje się na papierze i najczęściej oparty na bazie koła.
    Nie mam pojęcia jak wygląda ten, który pokazujesz. Proszę zrób zdjęcia z bliska (na tych powyżej wygląda jak krzyżykowy), no i od spodu. Bardzo mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite...
    Ile to jest technik i możliwości.
    Torb najlepiej mi się podoba .
    I kolorem i haftem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że podoba się Tobie torba,mnie te kwiaty przypominają stokrotki.Pozdrawiam

      Usuń
  3. W najbliższym czasie zrobię próbkę haftu geometrycznego i zrobię fotki.Te hafty,które widziałaś u mnie są podszyte materiałem i od spodu nie widać materiału na ,którym powstał haft.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile to jeszcze człek może się dowiedzieć. Jestem laikiem w tych sprawach, ale wiem co mi się podoba. A Twoje pracę bardzo mi się podobają. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że coś interesującego napisałam ...że podobały się Tobie moje prace.A ja z zainteresowaniem zaglądam do Ciebie i podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczności ja z haftu to najlepiej wychodzi podziwianie innych pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  7. Miło,że mnie odwiedziłaś.Zapraszam }}}}Pozdrawiam Lucy

    OdpowiedzUsuń